#Drama w #RPG (#planszówki i #karcianki) jako bezpieczna metoda przeuczania postaw i interakcji społecznych - ktoś w okolicy nad tym jakoś głębiej duma? A może i coś robi?
Wiem, że na świecie to już jest znane, ale #Projekt2051 skupia się na polskiej psychosferze, więc szukam sojuszników bliżej.
Wiem, że na świecie to już jest znane, ale #Projekt2051 skupia się na polskiej psychosferze, więc szukam sojuszników bliżej.
reshared this
8Petros [Signal: Petros.63]
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • •Hermes Trismegistos
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • • •@radpanda
alxd ✏️ solarpunk prompts
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • • •8Petros [Signal: Petros.63]
in reply to alxd ✏️ solarpunk prompts • •Plus randomowy search - dopiero teraz zrobiłem: https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=RPG+as+a+therapy&ia=web
Hermes Trismegistos
Unknown parent • • •8Petros [Signal: Petros.63]
Unknown parent • •Hermes Trismegistos
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • • •8Petros [Signal: Petros.63]
in reply to Hermes Trismegistos • •Wyparcie i wyuczona bezradność w obliczu sukcesji ekologicznej - i zastąpienie ich świadomą akceptacją oraz sprawczością.
Pierwsze podejście jest opisane tutaj (gra karciano-planszowa na konkurs Computer Chaos Club): https://tepewu.pl/2024/03/2051-solarpunkowa-odyseja/
Czekając na decyzję, powoli konstruujemy model środowiska w którym opowieści i gry będą pomagać w zmianie postaw.
Opis obrazka poniżej.
Opis obrazka:
Kwadrat reprezentujący całość koncepcji podzielony na cztery mniejsze kwadraty
- Na tle mapy świata Dymaxionu, napis "Świat A". To nasza codzienność, opisana strumienime in
... pokaż więcejWyparcie i wyuczona bezradność w obliczu sukcesji ekologicznej - i zastąpienie ich świadomą akceptacją oraz sprawczością.
Pierwsze podejście jest opisane tutaj (gra karciano-planszowa na konkurs Computer Chaos Club): https://tepewu.pl/2024/03/2051-solarpunkowa-odyseja/
Czekając na decyzję, powoli konstruujemy model środowiska w którym opowieści i gry będą pomagać w zmianie postaw.
Opis obrazka poniżej.
Opis obrazka:
Kwadrat reprezentujący całość koncepcji podzielony na cztery mniejsze kwadraty
- Na tle mapy świata Dymaxionu, napis "Świat A". To nasza codzienność, opisana strumienime informacji naukowej i nie, dynamika naszych emocji i społeczności wokół nas. Docelowo źródłem tego opisu będzie platforma #PwG
- Na tle mapy świata +4*C napis "Świat B". Będzie on opisem "świata A + ~25 lat", w konwencji (bardzo) hard SF / Open Science, przede wszystkim w postaci map i infografik. Dzięki temu będzie on łatwiejszy do przyjęcia dla odbiorców (alibi, zawieszenie niewiary) a zarazem (mam nadzieję) atrakcyjny dla współautorów opisu (naukowców), bo to fikcja i nie trzeba się bać zarzutów [tu wstaw zarzut]. Będzie to więc miejsce styku i kanał komunikacji treści naukowych.
- Na tle manuskryptu napis "Opowieści".
W ramach Świata B będą tworzone opowieści, w założeniu dokładające aspekty mityczno-fantastyczne do dość suchej warstwy opisu świata. Dadzą one ramy narracyjne interakcjom i przemyśleniom później konkretyzowanym jako gry.
Przykładem takiej opowieści/promptu jest Odyseja 2051:
- Na tle karawany rowerów jadącej przez pustynię, napis "Gry".
Gry są dla nas spotkaniami w opowieści. Tu będzie się odbywało oswajanie odbiorców z interakcją społeczną i z otoczeniem. Nie określamy z góry rodzaju i konstrukcji gier. Powiernicze osoby będą dbały o zgodność gier i opowieści z etosem #TePeWu, ale wszystkie elementy dzieła będą na licencji CC-BY-SA, więc powstanie forków i klonów nas nie zaskoczy, a nawet ucieszy.
Na te cztery kwadraty, na ich styku, nałożony jest piąty. Oznaczony jest "Formy i narzędzia" na tle cyjanotypowego rysunku technicznego, i symbolizuje całe zaplecze metodyczne i techniczne, niezbędne do stworzenia i utrzymania systemu.