#konceptualizacja #mobilność #pociągi #kolej #HouseBoat #ŻeglugaŚródlądowa #kontenery #transport #nomadic #SocialCentres #WagonBurg #WasserBurg #RaliwayBurg #ContainerBurg
Myślę sobie o różnych możliwościach tworzenia centów społecznych i innych oddolnych encji, które mogłyby działać w trybie (pół)nomadycznym.
Klasycznym przykładem są wagenburgi, ale one są nadal pochodną najbardziej antyspołecznego środka transportu - samochodu.
Nieco lepiej jest z jednostkami nawodnymi (planujemy wodowanie prototypu i testy na 2025 rok)
Natomiast kompletnie nietknięty jest pomysł uruchomienia inicjatyw na pojazdach szynowych. A jest to - po transporcie śródlądowym - moje ulubione medium.
Zarys początkowy:
- Tanio nabyty wagon doczepny lub trakcyjny (elektryczny, autonomiczny), przystosowany do działań programowych, z możliwością dołaczenia lekkiej platformy z kontenerem).
- Wykorzystanie nieużywanych bocznic z rampami/placami jako średnioterminowych (1-3 miesięcy) lokacji, gdzie rozwijamy dodatkowe zasoby: kontenery, namioty, elektrownie słoneczne itp.
OCZYWIŚCIE to jest potencjalnie orka na ugorze, zwłaszcza w obszarze wymagań techniczno-prawnych. System transportu kolejowego po prostu nie przewiduje takich numerów.
Ale z drugiej strony, czasy sie zmieniają, czyż nie?
reshared this
Government & Policy Feed, Kierunkowy74 i viq reshared this.
robryk
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • • •System transportu kolejowego przewiduje transportowanie prywatnych wagonów (głównie towarowych) między bocznicami, których właściciele się na to zgadzają. Przynajmniej kiedyś było to zoptymalizowane pod kątem częstego transportu tych samych wagonów z A do B i z powrotem, ale może teraz jest mniej.
Strzelałbym niestety, że jest mało nieużywanych i zdatnych do użycia bocznic. W jakich miejscach byś się takich spodziewał? (Przy jakichś podupadłych stacjach, czy może prywatne przyfabryczne?)
8Petros [Signal: Petros.63]
in reply to robryk • — (Internet) •Na początek zapadłe i nieużywane place przeładunkowe. Na mojej linii (Głogów-Leszno) jest tego trochę.
Do tego PKP ma na sprzedaż/wynajem magazyny i place z rampami.
Jest gdzie robić pilotaż.
Można nawet zacząć od kontenerów, żeby nie iść w koszty zakupu taboru.