#EV #kamper #LPG pytanie techniczne.
Projektuję sobie powoli adaptację wolnobieżnego busika elektrycznego na kamper #slowlife. Jedną z rzeczy, której potrzebuję jest mały agregat do awaryjnego zasilania/ładowania baterii, w razie jakby zabrakło. Pomysł jest, żeby go z kolei zasilać LPG z tej samej butli co kuchenkę. Ale coś mi chodzi po głowie, że silniki się zasila ciekłym LPG, który odparowuje dopiero w silniku, podczas gdy kuchenka oczywiście korzysta już z fazy gazowej. I butle do np. wózków widłowych mają inną wewnętrzną konstrukcję niż te do kuchenek. Czy ktoś ma pomysł, jak uniknąć wożenia dwóch butli?
Projektuję sobie powoli adaptację wolnobieżnego busika elektrycznego na kamper #slowlife. Jedną z rzeczy, której potrzebuję jest mały agregat do awaryjnego zasilania/ładowania baterii, w razie jakby zabrakło. Pomysł jest, żeby go z kolei zasilać LPG z tej samej butli co kuchenkę. Ale coś mi chodzi po głowie, że silniki się zasila ciekłym LPG, który odparowuje dopiero w silniku, podczas gdy kuchenka oczywiście korzysta już z fazy gazowej. I butle do np. wózków widłowych mają inną wewnętrzną konstrukcję niż te do kuchenek. Czy ktoś ma pomysł, jak uniknąć wożenia dwóch butli?
Brie Mmm reshared this.
robryk
in reply to 8Petros [Signal: Petros.63] • • •Silniki z gaźnikiem zasila się gazowym LPG. W takich samochodach jest zamontowany wymiennik ciepła służący do ogrzewania LPG za pomocą chłodnicy, żeby go odparować (i dlatego te samochody trzeba rozgrzewać na benzynie i dopiero gdy chłodnica się nagrzeje przełączać na gaz).
Nie wiem jak jest z silnikami z wtryskiem.
Jeśli jest inaczej, to potencjalne rozwiązanie to użyć odparowywacza. BTW. Zauważ, że jeśli chcesz pobierać gazowe LPG z butli, to skądś musi przychodzić ciepło potrzebne do jego odparowania, więc tempo poboru jest ograniczone przez tempo wymiany ciepła między butlą a powietrzem. Podejrzewam, że samochód potrzebuje większego niż osiągalne w ten sposób tempa poboru.... pokaż więcej
Silniki z gaźnikiem zasila się gazowym LPG. W takich samochodach jest zamontowany wymiennik ciepła służący do ogrzewania LPG za pomocą chłodnicy, żeby go odparować (i dlatego te samochody trzeba rozgrzewać na benzynie i dopiero gdy chłodnica się nagrzeje przełączać na gaz).
Nie wiem jak jest z silnikami z wtryskiem.
Jeśli jest inaczej, to potencjalne rozwiązanie to użyć odparowywacza. BTW. Zauważ, że jeśli chcesz pobierać gazowe LPG z butli, to skądś musi przychodzić ciepło potrzebne do jego odparowania, więc tempo poboru jest ograniczone przez tempo wymiany ciepła między butlą a powietrzem. Podejrzewam, że samochód potrzebuje większego niż osiągalne w ten sposób tempa poboru.
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to robryk • • •Zasilanie gazem ciekłym występuje raczej w najnowszych konstrukcjach, z wtryskiem bezpośrednim.
1/3
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to robryk • • •2/3
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to Hakki(bytter was too imperial) • • •3/3
8Petros [Signal: Petros.63] likes this.