#EV #kamper #LPG pytanie techniczne.
Projektuję sobie powoli adaptację wolnobieżnego busika elektrycznego na kamper #slowlife. Jedną z rzeczy, której potrzebuję jest mały agregat do awaryjnego zasilania/ładowania baterii, w razie jakby zabrakło. Pomysł jest, żeby go z kolei zasilać LPG z tej samej butli co kuchenkę. Ale coś mi chodzi po głowie, że silniki się zasila ciekłym LPG, który odparowuje dopiero w silniku, podczas gdy kuchenka oczywiście korzysta już z fazy gazowej. I butle do np. wózków widłowych mają inną wewnętrzną konstrukcję niż te do kuchenek. Czy ktoś ma pomysł, jak uniknąć wożenia dwóch butli?
robryk
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*] • • •> Ale coś mi chodzi po głowie, że silniki się zasila ciekłym LPG, który odparowuje dopiero w silniku
Silniki z gaźnikiem zasila się gazowym LPG. W takich samochodach jest zamontowany wymiennik ciepła służący do ogrzewania LPG za pomocą chłodnicy, żeby go odparować (i dlatego te samochody trzeba rozgrzewać na benzynie i dopiero gdy chłodnica się nagrzeje przełączać na gaz).
Nie wiem jak jest z silnikami z wtryskiem.
Jeśli jest inaczej, to potencjalne rozwiązanie to użyć odparowywacza. BTW. Zauważ, że jeśli chcesz pobierać gazowe LPG z butli, to skądś musi przychodzić ciepło potrzebne do jego odparowania, więc tempo poboru jest ograniczone przez tempo wymiany ciepła między butlą a powietrzem. Podejrzewam, że samochód potrzebuje większego niż osiągalne w ten sposób tempa poboru.
... pokaż więcej> Ale coś mi chodzi po głowie, że silniki się zasila ciekłym LPG, który odparowuje dopiero w silniku
Silniki z gaźnikiem zasila się gazowym LPG. W takich samochodach jest zamontowany wymiennik ciepła służący do ogrzewania LPG za pomocą chłodnicy, żeby go odparować (i dlatego te samochody trzeba rozgrzewać na benzynie i dopiero gdy chłodnica się nagrzeje przełączać na gaz).
Nie wiem jak jest z silnikami z wtryskiem.
Jeśli jest inaczej, to potencjalne rozwiązanie to użyć odparowywacza. BTW. Zauważ, że jeśli chcesz pobierać gazowe LPG z butli, to skądś musi przychodzić ciepło potrzebne do jego odparowania, więc tempo poboru jest ograniczone przez tempo wymiany ciepła między butlą a powietrzem. Podejrzewam, że samochód potrzebuje większego niż osiągalne w ten sposób tempa poboru.
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to robryk • • •Zasilanie gazem ciekłym występuje raczej w najnowszych konstrukcjach, z wtryskiem bezpośrednim.
1/3
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to robryk • • •2/3
Hakki(bytter was too imperial)
in reply to Hakki(bytter was too imperial) • • •3/3
8Petros [$ rm -rv /capitalism/*] likes this.