Przejdź do głównej zawartości


#Sukcesja2051 poszukuje kogoś, kto nam pomoże właczyć w świat opowieści koncepcję ekonomii karmy - uniwersalnego mechanizmu rozliczeniowego, w którym nośnikiem bogactwa jest gotowość innych do pomagania nam, zależna od ilości dobra, jakie innym uczyniliśmy.
#Buddyzm #karma #WorldBuilding #LoreBuilding #opowiesci #RPG #InGame #ekonomia #pieniądz

reshared this

in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

Ten wpis został zedytowany (1 rok temu)
in reply to Bopson

Wszystko zależy od poziomu Twojej ortodoksji. :-)
Próbujemy stworzyć Świat Sukcesji, w którym ludzie - biorąc udział w interaktywnych opowieściach - bedą się przygotowywać na "upadek cywilizacji" - będący w istocie Wielkim Uproszczeniem i częścią naturalnego procesu (antropogenicznej) sukcesji ekologicznej.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

nie jestem ortodoksyjny (przynajmniej tak myślę) ogólnie lubię współpracować z innymi religiami i ruchami. Myślę że ogólnie mam taką łatke osoby jednoczącej różne style. Z resztą sam lubię zgłębiać różne filozofię pomimo, że wybrałem buddyzm jako swoją główną drogę.
Ale tak... To na ile można sobie pozwolić na skomplikowanie systemu to też osobny temat - trzeba byłoby to dostosować do całości gry więc ciężko to tak w oderwaniu od całości omawiać.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

to planszówka? Czy gra video?
**Edit:
Ok karcianka. Widzę w pierwszym Twoim wpisie
Ten wpis został zedytowany (1 rok temu)
in reply to Bopson

Gra ma być hybrydą karciano-planszową, z elementami RPG. Ale ja pracuję nad światotwórstwem, które ma dać szerszą rzeczywistość, w której począ się inne opowieści i gry.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

ale bierzesz pod uwagę że można wygrać np opierając się na złej karmię? Czy jest to bardziej zero jedynkowe i unikasz złej a dążysz do gromadzenia dobrej?
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

ale sam motyw "częścią naturalnego procesu" też super wygląda. To jest właśnie karma :)
Mamy jablko, spada z drzewa gnije z niego są nasiona i wyrasta nowe drzewo które da jabłka.
Jako ludzie żyjący na etapie gnijącego jabłka odbieramy to jako coś złego - ale to ciągły proces w pętli. Czemu etap gnicia miałyby być gorszy niż rosnąca jabłoń? Boimy się samego procesu który jest zmiana, która przeklejamy łatkę "dobre" albo "zle" ale w życiu nie ma dobre i zle. To nasze nazewnictwo aby łatwiej się komunikować. Zapominamy o tym i nadmiernie się tego trzymamy.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

ok czyli po tym najnowszym wpisów wnioskuje że chodzi prędzej o altriuizm jako coś co jest wyznacznikiem dobra - tego do czego dążymy w grze.
in reply to Bopson

może więc warto jeśli mówimy o lekkiej kompilacji wprowadzić opcje pozornej dobrej karmy czyli wykonywania dobra z egoistycznych pobudek a wykonywanie go z altruistycznym nastawieniem
Np pomagasz komus bo wiesz że otrzymasz w zamian żywność - neutralne karmiczne ale dostajesz żywność
Pomagasz komus z altruistycznych pobudek - tutaj dostajesz karmę ale nie masz pewności otrzymania ztwonosci. Za to jest system losowości który sprawia że mając więcej karty zwiekszasz swoją szansę na pozytywny wpływ. I mówimy tutaj nie o jednym ruchu ale wpływanie który utrzymuje się przez całą grę
in reply to Bopson

wtedy masz np sytuację skrajną gdzie czujesz że już na teraz potrzebujesz żywności i nie możesz pozwolić sobie na losowość. Altruizm daje Ci karmę która pozytywnie wpływa na długi termin rozgrywki. Pomoc przez egozim daje Ci nagrodę teraz - żywotność. Czasami jesteś do tego zmuszony musisz działać już. Chociaż wiesz że altruizm w długim terminie jest lepszy
in reply to Bopson

Ja się trochę boję określeń obładowanych (jak "altruizm") mnogością skojarzeń. Powiedzmy, że mówimy o działaniu bardziej, a mniej o intencjach - jak nam to zmieni dynamikę?
Może napisz swoje komentarze na wiki?
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

ok. Wrzucę sobie w kalendarz przypomnienie. Postaram się pomyśleć w weekend :)
Z jednej strony Twoje podejście nastawia mnie do opinii "brzmi to oklepanie jak otrzymywanie nagrody i kary" z drugiej z tyłu głowy mam to że jak nadmiernie się skomplikuje (zwłaszcza ideologicznie) grę to będzie ciężka do przetrawienia dla gracza. Próg wejścia w grę, zrozumienie mechanizmu powinien być prosty i miły do rozegrania od samego początku a takie tematy jak altruizm czy 6 światów faktycznie mogą to komplikować.
in reply to Bopson

Dlatego mamy to rozdzielone na poziomy opisu świata, opowieści i gry.
Mam nadzieję, że na poziomie opisu świata uda się utrzymać nietrywialne podejście. Poziom opowieści to poziom pośredni, gdzie dajemy twórcom pewne narzędzia do wykorzystania lub nie. W końcu poziom gry to już implementacja, na zasadzie "tak to działa, diluj z tym". :-)
Moja (między innymi) rola, to zadbanie, żeby nie było zbyt wielu dziur pomiędzy tymi poziomami.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

nie widzę wszystkich swoich komentarzy przechodząc na Wiki mam kolumnę kilku wpisów. Gdy klikne odpowiedź jak któryś umieszczony w środku to komentarz nie jest widoczny po opublikowaniu ale mogę go wyszukać lupka (po wybraniu w lupce odnośnika i tak przenosi mnie do wpisu bez komentarza) za to jeśli użyje opcji odpowiedz na samym dole komentarz jest widoczny. Nie wiem czy Ty widzisz wszystkie moje komentarze np ten o filmie na netflixie?

W zdjęciach post pod którym odpowiadałem i jeden z komentarzy który wyszukałem poprzez lupke ale którego nie widzę normalnie na stronie gdziekolwiek nie przejdę

Ten wpis został zedytowany (1 rok temu)
in reply to Bopson

Tak, u mnie tak samo.
Dzisiaj dzialam z telefonu, więc słabo, ale spróbuję coś pogrzebać.
in reply to Bopson

Uwaga, mamy oficjalny problem z drzewkiem komentarzy na wiki - jest to błąd wtyczki komentarzy, ujawniony po ostatniej aktualizacji. Jest już kilka zgłoszeń tego samego błędu na GitHubie - ja tymczasem zacznę szukać innej wtyczki.
Tymczasem mamy to miejsce.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

spoko :) ale jesteś w stanie jak coś czytać ogólnie czyjeś komentarz poprzez inny wglad? Już pomijając moje ale może inni też coś ciekawego napisali i szkoda żeby uciekło przez błąd. Na początku myślałem że to kwestia moderacji komentarzu i musisz je zatwierdzić ale później wskoczył jeden w innym miejscu.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

to nie pamiętam dokładnie co tam pisałem ale prócz tego co widoczne to wspomniałem że wallet skojarzył mi się z filmem z netflixa "walka z czasem" gdzie ludzie mogli być teoretycznie nieśmiertelni ale na zasadzie że waluta były minuty życia. Bogacze np mieli po 500 lat na koncie zapasu, ludziom biednym ledwie starczało na zakupy a jeśli spóźnili się na autobus i nie zdarzyli do pracy to potrafili umrzeć. Jeśli nie oglądałeś to może na bazie tego jak oni wymieniali się minutami życia w ramach handlu wpadnie Ci jakiś pomysł do handlu karma.
in reply to Bopson

No więc właśnie nie chcę iść w tę stronę. Ale teraz muszę sobie umysł oczyścić. Wrócę do karmy na spokojnie.
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

Ten wpis został zedytowany (1 rok temu)
in reply to 8Petros [$ rm -rv /capitalism/*]

W miarę zagłebiania się w temat gospodarki karmicznej, coraz lepiej widać, że jest to ogromna przestrzeń do zbadania, i nie da się tego zrobic na szybko. Przeniosłem drzewko w wiki do poziomu świata B - na długie i spokojne rozmowy.
2051.tepewu.pl/2051:swiat_b:pi…